De kracht van inbound markteting.

01/07/2021

Ben je op zoek naar kwalitatieve leads die jouw sales doen groeien? Dan is inbound marketing het antwoord.

 

Maar wat is inbound?

Mensen hebben ofwel een droom ofwel een probleem.

Bij Inbound marketing richt je je pijlen vooral op mensen die al naar iets specifieks op zoek zijn. Je gaat hen verleiden door antwoord te bieden op hun behoeften, verlangens of door een oplossing voor te stellen voor hun problemen, en hen zo via jouw website overtuigen om klant te worden.

 

Bij outbound daarentegen, ga je voor een push-strategie. Je gaat adverteren en jouw dienst of product zichtbaar maken voor iedereen.

 

Hoe kan ik inbound marketing gebruiken om te groeien?
Hoe trek ik mijn klanten aan en genereer ik meer leads?

1. Ga in dialoog:

Het traject of funnel dat een lead aflegt vanaf het moment dat ze beginnen te zoeken tot de aankoop, is heel belangrijk bij inbound marketing. Bied mogelijkheden, informeer en inspireer om het vertrouwen van je potentiële klanten voor je te winnen. Hiervoor is het belangrijk om het ideale profiel van je klanten goed in kaart te brengen en om te weten wat hun noden en behoeften zijn.

Je bereikt hen enkel en alleen door de juiste info te geven op het juiste moment en op de juiste plaats.

 

2. Geef en krijg veel meer terug:

Wanneer je online zoekers beter helpt en informeert dan je concurrenten, dan krijg je aandacht terug. Dit merk je meteen in je data.

De content die je verspreidt, is als het ware het ‘gereedschap’ waarmee je je doelgroep bereikt. Via blogs, e-mails, demo’s, ....

Zorg wel dat je je content optimaliseert voor zoekmachines zodat je sneller gevonden wordt. Deze content kan je verspreiden via je eigen website en delen op sociale media.

 

 

3.Data als belangrijk onderdeel van je marketingstrategie:

Ga met je data gericht te werk, dan kan je ook resultaatgericht werken. Bv je wilt meer leads bekomen via jouw website.

De dag van vandaag bestaan er verschillende CRM-pakketten en marketing automation tools waarmee je alle mogelijke informatie over je klanten kunt verzamelen en in kaart kunt brengen. Hierdoor krijg je inzichten over het effect van jouw marketingbudgetten en ken je de marge van je producten. Je kan dus de waarde van je marketingactiviteiten bijhouden en ook bepalen of ze effectief waren of niet.

 

 

 

Een inbound marketing-plan is een stappenplan, waarbij doelgroep, content, sales en kwalificatie essentiële elementen zijn.

Het bouwen van je plan kost wat tijd maar dit betaalt zich terug. Begin dus niet hals over kop met inbound marketing, maar benader het als de langetermijnstrategie. Pas dan wordt het echt effectief.

Wil je aan de slag met inbound marketing? Wij helpen je met veel plezier met jouw nieuwe groeistrategieën.

www.bi-markerting.be/contact